ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΑΣΚΑ, FALLIMENTO

Ceci n’est-ce pas une critique

7 άντρες κουστουμάτοι σε παράταξη, με βήμα συντονισμένο σε ρυθμό ηχηρό, κινήσεις και λόγια επαναληπτικά, τα πρόσωπα μάσκες. Θυμίζουν έντονα χορό αρχαίας τραγωδίας, καθώς παρουσιάζεται η ιστορία της Πατρινέλας, μιας πόρνης στην Πάτρα, σε ανύποπτη χρονική στιγμή, που σκοτώνει το παιδί του εραστή της γιατί την εγκαταλείπει. Η πόρνη κρεμιέται στο κελί της, οι καρναβαλιστές Πατρινοί διαπομπεύουν το ομοίωμά της, το ομοίωμά της μιλά, οι πέντε άντρες υποδύονται την Πατρινέλα ο ένας μετά τον άλλο, ο έκτος είναι ο αφηγητής, ο έβδομος το ομοίωμα.

Στόχος είναι η έκσταση των ηθοποιών μέσα από τις ταυτόχρονες, πειθαρχημένες κινήσεις και τα λόγια-μάντρα. Αυτή η ενέργεια πρέπει να μεταφραστεί σε συναίσθημα και να κοινωνηθεί στους θεατές. Όπως περιμένεις από έναν πίνακα αφηρημένης ζωγραφικής η διάταξη και σύνθεση των χρωμάτων/σχημάτων να σου ενεργοποιήσει συναισθήματα άμεσα , χωρίς λογική επεξεργασία, ή όπως ένα κομμάτι μουσικής στοχεύει απευθείας στο θυμικό, την ίδια λειτουργία αποζητά να πετύχει και το στήσιμο του ‘Τελευταία Μάσκα, Fallimento’: να βιώσει ο θεατής τον αποτροπιασμό, τον σπαραγμό, την υποκρισία ευθέως, χωρίς εγκεφαλικές επεξεργασίες.

ΩΡΙΑΙΟ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ

1. Σε μια κλίμακα 1-10, σε τι βαθμό συντονιστήκατε με τα συναισθήματα της παράστασης;
2. Είδατε αποστασιοποιημένα το εγχείρημα, σαν ένα σχόλιο στη δραματική διαδικασία; ΟΧΙ – ΛΙΓΟ – ΠΟΛΥ – ΝΑΙ
3. Σας επηρέασε ο αρκετά αφηγηματικός χαρακτήρας της παράστασης; Σκεφτήκατε ίσως ότι θα προτιμούσατε να υπήρχε περισσότερη αναπαράσταση; ΟΧΙ – ΛΙΓΟ – ΠΟΛΥ – ΝΑΙ
4. Αν απαντήσατε ΝΑΙ ή ΠΟΛΥ, τι συνέτεινε σε αυτό;
5. Ποιες άλλες παραστάσεις έχετε δει που να είχαν παραπλήσια προσέγγιση; Πετύχαιναν τον στόχο τους;
6. Στην αρχαία τραγωδία, πέρα από τα χορικά υπήρχαν και τα επεισόδια. Σχολιάστε.

Advertisements

2 Responses to ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΑΣΚΑ, FALLIMENTO

  1. Ο/Η Sterna hirundo λέει:

    Δεν είμαι διαβασμένος αλλά θα αποπειραθώ να απαντήσω, αφού πρώτα πω ότι το έργο μου άρεσε σαν κίνηση, η προσέγγισή του σαν τελετουργία. Αντίθετα το κείμενο δεν ήταν τίποτε ιδιαίτερο, ωστόσο η γλώσσα του σώματος επισκίασε σε σημαντικό βαθμό την ανεπάρκεια του κειμένου .

    1. Παρ’όλο που με άρεσε η γλώσσα του σώματος, συναισθημτικά δεν με άγγιξε ιδιαίτερα. Θέλω να πω ότι μόνο κάπου ξώφαλτσα προς το τέλος κάπως συγκινήθηκα με την «μοίρα» της Πετρονέλας.
    2. Και ΝΑΙ & ΟΧΙ & ΛΙΓΟ & ΠΟΛΥ.
    3. Ναι δεν μου άρεσε η ιδέα της αφήγησης
    4. Γιατί αναιρείται την βασική ιδιότητα του θεάτρου που είναι η αναπαράσταση. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν & άλλες επιλογές στην ανάπτυξη μιας παράστασης.
    5. Δεν θυμάμαι
    6. Εδώ τα χορικά ήταν αδιάσπαστα με τα επεισόδια, αλλά αυτό δεν σημαίνει & πολλά. Η παράσταση είχε την λογική αρχαίας τραγωδίας, αλλά μέσα από μια σύγχρονη όπτική.

  2. Ο/Η walker λέει:

    Μερσί Tarsios για τις διορθώσεις. Ήταν όντως θολή η αντίληψή μου την Παρασκευή το βράδυ. Εξακολουθώ να αναρωτιέμαι όμως σε τι βαθμό οφειλόταν στη δικιά μου κατάσταση και πόσο στην ίδια την παράσταση. Επιπλέον κάπου έχασα και την ταύτιση της Πετρινέλας με την πόλη, που απ’ό,τι κατάλαβα ήταν στις προθέσεις του Τερζόπουλου.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: